Des de Suport de l'AOC només et podem ajudar amb l'accés a la notificació. 

Per informació sobre com contestar la notificació que has rebut o si tens qualsevol dubte sobre el contingut d'aquesta, contacta amb l'organisme que te l'ha enviat. Et facilitem les adreces de les seus electròniques d'algunes administracions per si no disposes del contacte:

Les notificacions electròniques poden tenir els següents estats:

  • En termini: la notificació està disponible i pendent per ser oberta i accedir al seu contingut. 
  • Oberta: la notificació ha estat oberta voluntàriament pel destinatari dins del termini establert per fer-ho i per tant, consta com a realitzada.
  • Vençuda: la notificació consta com a realitzada, perquè tot i que no ha estat oberta pel destinatari dins del termini establert per fer-ho, aquest ja ha finalitzat.
  • Rebutjada: la notificació no ha estat oberta, sinó que ha estat rebutjada voluntàriament pel destinatari, i per tant, consta com a realitzada. (Aquest rebuig exprés o tàcit, només és possible en notificacions enviades també per via postal, on es pot indicar al carter o cartera que no es desitja rebre la notificació). 

Per tant, les notificacions, un cop disponibles i en funció del termini per al seu accés poden constar com a pendents (en termini), o bé com a realitzades (oberta, vençuda o rebutjada).

Com es tradueixen aquests estats a nivell legal?

Al portal de ciutadania, els estats han estat traduïts a un llenguatge planer, més fàcil i entenedor per als usuaris, i tot i que a les evidències figuren els estats descrits a continuació:

  • Dipositada >> correspon a “En termini
  • Practicada >> correspon a “Oberta
  • Rebutjada (sense haver-hi accedit) >> correspon a “Vençuda
  • Rebutjada (expressa o tàcitament) >> correspon a “Rebutjada